ТЕОРІЯ ПРОПАГАНДИ ЛЕОНАРДА ДУБА

Автор(и)

  • Д. М. Павлов КВНЗ «Дніпропетровський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти», Ukraine

Ключові слова:

пропаганда, теорія, вплив, психологічний механізм, принципи, техні-ка, стимули

Анотація

Робота присвячена реконструкції теорії політичної пропаганди Леонарда Дуба. Ме-тою статті було поставлено розкрити особливості теорії пропаганди Леонарда Дуба, визначити його внесок у вивчення пропагандистської проблематики. У результаті до-слідження автору статті вдалося реконструювати теоретико-концептуальні поло-ження спадщини американського вченого стосовно пропаганди. Було встановлено, що Леонард Дуб створив оригінальну концепцію пропаганди, яка для свого часу було до-сить новаторською. Безсумнівними позитивами цієї концепції є те, що пропаганда за Л. Дубом виступає як ціннісно нейтральне, об’єктивне та загальне явище. Пропаганду він інтерпретує швидше в психологічному, ніж в соціальному вимірі. Головну роль у фун-кціонуванні та управлінні психологічним механізмом пропаганди він відводить настано-вам, які у залежності від ситуації, соціального оточення індивіда, його стереотипів та цінностей, мають збуджуватися пропагандистом. Було встановлено, що Л. Дуб наво-дить та аналізує принципи пропаганди, які фактично є своєрідними інструментами пропаганди, завдяки яким вона досягає своїх цілей. До таких принципів-інструментів американський вчений відносить повторення, спрощення, задоволення, а також приду-шення небажаних настанов через фабрикацію та викривлення повідомлень.

Біографія автора

Д. М. Павлов, КВНЗ «Дніпропетровський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти»

канд. філос. наук, доцент, професор кафедри освітнього менеджменту

Посилання

Ascher W. Revitalizing political psychology: the legacy of Harold D. Lasswell / William Ascher, Barbara Hirsch-felder-Ascher. Mahwah, N. J. : Lawrence Erlbaum, 2005. – xii, 197 p.

Doob L. W. Goebbel’s Principles of Propaganda / Leonard W. Doob // The Public Opinion Quarterly, Vol. 14, No. 3, (Autumn, 1950), Р. 419–442.

Doob L. W. Propaganda; its psychology and technique / Leonard W. Doob. – New York, H.Holt and company. – 1935. – x, 424 p.

Doob L. W. Public opinion and propaganda. London / Leonard W. Doob. – Cresset Press, 1949. VII, 600 p.

Doob L. W. The Strategies of Psychological Warfare / Leonard W. Doob // The Public Opinion Quarterly, Vol. 13. – No. 4 (Winter, 1949-1950), Р. 635–644.

Jowett G. Propaganda & persuasion / Garth S. Jowett, Victoria O’Donnell. 5th ed. Thousand Oaks, Calif.: SAGE, 2012. – XXX, 432 p.

Sproule J. Michael Propaganda and democracy: the American experience of media and mass persuasion / J. Michael Sproule. – Cambridge, U. K.; New York, NY : Cambridge University Press, 1997. – X, 332 p.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Теорія та історія політичної науки