БРЕНДИНГ ТЕРИТОРІЇ В КОНТЕКСТІ ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЇ В УКРАЇНІ

Автор(и)

  • Т. В. Лушагіна ЧНУ ім. Петра Могили, Україна
  • А. В. Супрун ЧНУ ім. Петра Могили, Україна

Ключові слова:

брендинг, брендинг території, імідж, спроможна територіальна громада, муніципалітет.

Анотація

Процес децентралізації в Україні передбачає низку реформ, що мають сприяти ефективному розвитку країни. Серед таких реформ – реформа місцевого самоврядування та адміністративно-територіальна реформа. Весь комплекс заходів передбачає створення ефективної базової ланки адміністративно-територіального устрою – територіальної громади. При чому йдеться саме про «спроможну» територіальну громаду. Важливе місце для ефективної стратегії розвитку територіальної громади має брендинг території як в економічному, так і в політичному контексті. Адже саме ефективне управління територіальною громадою, раціональний розподіл коштів, організація культурного розвитку громади – базові аспекти, на які слід звернути увагу. Саме брендинг може стати потужним інструментом для розвитку територій та найважливішою частиною регіональних стратегій. Зазначеним питанням присвячене це дослідження. Незважаючи на досить широкий спектр вивчення питань брендингу в розробці регіонального планування, в основному всі наукові розробки зосереджені в економічній сфері, проте актуальною залишається і його політична складова. Метою дослідження є розкриття особливостей брендингу території в контексті децентралізації в Україні. При розкритті мети дослідження та основних завдань були використані такі методи: аналіз, синтез, порівняння, системний метод, функціональний метод. У ході дослідження звертається увага на визначення основних понять – «брендинг території», «імідж території», «спроможна територіальна громада». Визначено основні напрямки формування вдалої стратегії брендингу для територіальних громад, а також зазначено основні помилки, що допускаються в процесі стратегічного планування брендингу території. Зроблено висновки, що брендинг може забезпечити конкурентоспроможність територіальної громади, надати можливість ефективно здійснювати управлінські функції, сприяти якісному обслуговуванню громадян, раціональному розподілу коштів. Проте, вказано і певні застереження щодо обрання брендингу як стратегії розвитку територіальної громади.

Біографії авторів

Т. В. Лушагіна, ЧНУ ім. Петра Могили

канд. політ. наук, старший викладач кафедри політичних наук

А. В. Супрун, ЧНУ ім. Петра Могили

студент спеціальності «Політологія»

Посилання

Гарбера О. Є. Територіальний брендинг як інструмент підвищення конкурентоспроможності туристичної дестинації /

О. Є. Гарбера // Ефективна економіка. – 2016. – № 10. – Режим доступу : http://nbuv.gov.ua/e-journals/efek/index.html.

Мороз О. В. Брендингові основи розвитку сільських територій / О. В. Мороз, Н. П. Карачина, Т. В. Вакар // Економічний

простір. – 2015. – № 102. – С. 71–82. – Режим доступу : http://nbuv.gov.ua/UJRN/ecpros_2015_102_10.

Нагорняк Т. Л. Брендинг територій у контексті осі «суспільство-держава» / Т. Л. Нагорняк // Вісник Національної юридичної академії України імені Ярослава Мудрого. Сер. : Філософія, філософія права, політологія, соціологія. – 2014. –

№ 3. – С. 127–134. – Режим доступу : http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnyua_2014_3_17.

Парфенчук І. О. Бренд-орієнтоване управління конкурентоспроможністю суб’єктів господарювання національної економіки / І. О. Парфенчук // Глобальні та національні проблеми економіки. – 2016. – Вип. 11. – Режим доступу :

http://global-national.in.ua/archive/11-2016/40.pdf.

Пашкова Г. Брендинг регіону в контексті нової парадигми регіонального розвитку [Електроний ресурс] / Г. Пашкова //

Державне управління та місцеве самоврядування. – 2012. – № 2. – Режим доступу : http://www.dridu.dp.ua/vidavnictvo/

/2012_02 % 2813 % 29/12pggprr.pdf.

Польська І. Е. Брендинг та його роль у підвищенні конкурентоспроможності регіону [Електроний ресурс] / І. Е. Польська, Г. Г. Пашкова // Державна економічна політика регіонального розвитку : зб. тез наук. -практ. заоч. конф., Харків,

черв. 2015 р. – Х. : Магістр, 2015. – Режим доступу :www.kbuapa.kharkov.ua/e-book/conf/2015-3/doc/2/15.pdf.

Савостенко Т. О. Використання брендингу як інструменту підвищення конкурентоспроможності регіону [Електроний

ресурс] / Т. О. Савостенко // Державна економічна політика регіонального розвитку : зб. тез наук. -практ. заоч. конф.,

Харків, 10 черв. 2015 р. – Х. : Магістр, 2015. – Режим доступу : http://www.kbuapa.kharkov.ua/e-book/conf/2015-3/doc/

/16.pdf.

Смирнова Т. А. Формування бренда міста як інноваційний шлях підвищення його привабливості для туризму [Електроний ресурс] / Т. Смирнова, І. Приварникова // Вісник Дніпропетровського університету. Серія : Менеджмент інновацій. –

– Т. 23. – Вип. 5. – С. 93–100. – Режим доступу : http://nbuv.gov.ua/UJRN/vdumi_2015_23_5_14.

Kotler Philip. (2006). Marketing management / Philip Kotler, Kevin Lane Keller. – 14th ed. – 657 р

Номер

Розділ

Політичні інститути і процеси