МЕДІАРИЛЕЙШНЗ: ОСНОВНІ АСПЕКТИ ВЗАЄМОДІЇ PR-СЛУЖБ І ЗМІ
Ключові слова:
паблік рилейшнз, медіарилейшенз, PR-служби, піармен, засоби масової інформації, мас-медіа, журналіст.Анотація
Стаття присвячена проблемі взаємодії PR-служб і засобів масової інформації. Значний потенціал інституту паблік рилейшнз щодо задоволення інформаційних потреб суспільства може бути реалізований тільки за умови ефективної взаємодії паблік рилейшнз і ЗМІ. Медіарилейшенз , як перспективний напрям діяльності паблік рилейшнз, відіграє особливу роль у формуванні іміджу організації. Це професійна та регулярна взаємодія PRслужб із різними мас-медіа, а саме з журналістами, редакторами, керівниками і власниками ЗМІ. Налагодження комунікацій із представниками медіа є найбільш складним завданням у сфері паблік рилейшнз. Побудова довгострокових і взаємовигідних відносин – ефективний внесок паблік рилейшнз у стратегію розвитку всіх сфер життєдіяльності суспільства. Автором зосереджено увагу на необхідності організації медіарилейшнз, що передбачає чітке уявлення і врахування стратегії діяльності паблік рилейшнз компанії та стратегії її розвитку. Процес організації медіа рилейшнз складається з таких етапів, як: ситуаційний аналіз; стратегічне планування; тактичне планування; реалізація плану; аналіз і корекція плану. У статті розглядаються інструменти взаємодії PR-служб і ЗМІ. Зосереджено увагу на тому, що нові технології сприяли розширенню кількості інструментів, що, у свою чергу, дозволяє побудувати більш ефективну взаємодії PR-служб і ЗМІ. Важливим завданням медіарилейшнз є управління інформацією, яка постачається організацією до ЗМІ, та управління тими повідомленнями, які розповсюджують ЗМІ на підставі отриманої інформації. Медіарилейшнз має ґрунтуватися на принципах партнерства, соціальної відповідальності, пріоритету загальнолюдських цінностей. Організації повинні приймати заходи щодо вдосконалення своєї комунікаційної політики. Журналісти мають усвідомлювати вплив журналістики на консолідацію суспільства. Налагодження і підтримка постійних контактів та особистих стосунків між піарменами та журналістами сприятиме ефективній взаємодії PR-служб і ЗМІ. Важливим завданням державної політики у інформаційній сфері повинен стати аналіз основних проблем у взаємодії PR-служб і ЗМІ, а також виявлення способів реалізації взаємних очікувань.Посилання
Блэк С. Введение в паблик рилейшнз / С. Блэк : пер. с англ. – Ростов н/Д : Феникс, 1998. – 317 с.
Гундарин М. В. Теория и практика связей с общественностью : основы медиа-рилейшнз / М. В. Гундарин. – М. :
ФОРУМ: ИНФРА-М, 2007. – 336 с.
Дерев’янко О. Г. Медіарилейшнз : ефективність взаємодії PR та ЗМІ / О. Г. Дерев’янко, Т. В. Ковтун // Інформаційне
суспільство. – 2015. – Вип. 22. – С. 21–27. – Режим доступу : http://nbuv.gov.ua/UJRN/is_2015_22_6.
Климова Р. О. Инструменты взаимодействия со СМИ в некоммерческих структурах / Р. О. Климова // Знак :
проблемное поле медиаобразования. – 2016. – № 5. – С. 60–64. – Режим доступу : https://cyberleninka.ru/article/
n/instrumenty-vzaimodeystviya-so-smi-v-nekommercheskih-strukturah.
Мельник Г. С. Взаимодействие PR-структур и СМИ : формы, принципы, зоны ответственности / Г. С. Мельник //
Управленческое консультирование. Актуальные проблемы государственного и муниципального управления. – 2012. – № 4. –
Режим доступу : https://cyberleninka.ru/article/n/vzaimodeystvie-pr-struktur-i-smi-formy-printsipy-zony-otvetstvennosti.
Назайкин А. Н. Современные подходы к организации медиарилейшнз / А. Н. Назайкин // Вестник Моск. ун-т. Сер. : 10.
Журналистика. – 2009. – № 1. – С. 42–53. – Режим доступу : https://elibrary.com.ua/m/articles/view/СОВРЕМЕННЫЕПОДХОДЫ-К-ОРГАНИЗАЦИИ-МЕДИАРИЛЕЙШНЗ.
Чумиков А. Н. Актуальные связи с общественностью / А. Н. Чумиков, М. П. Бочаров. – М. : Дело, 2009. – 720 с.
Чумиков А. Н. Креативные технологии «паблик рилейшнз» / А. Н. Чумиков. – М. : Университетский гуманитарный
лицей, 1998. – 216 с.
Чумиков А. Н. Связи с общественностью / А. Н. Чумиков. – М. : Дело, 2006. – 552 с.
Fitzpatrick K. R. Advancing the New public Diplomacy. A Public Relations Perspective // Hague Journal of Diplomacy. –
– № 2 (3).
Grunig J. E. & Hunt T. Managing public relations. N. Y. : Holt, Rinehart &Winston, 1984. – 550 p