ЗАСОБИ МАСОВОЇ ІНФОРМАЦІЇ ЯК ІНСТРУМЕНТ РЕАЛІЗАЦІЇ ЗАВДАНЬ ПАБЛІК РИЛЕЙШНЗ
Ключові слова:
паблік рілейшнз, медіа рілейшнз, піармен, мас-медіа, засоби масової інформації, громадська думкаАнотація
Стаття присвячена актуальній темі використання засобів масової інформації в якості інструменту реалізації завдань паблік рилейшнз. Зміст процесу паблік рилейшнз зводиться до впливу на громадську думку та формування позитивного іміджу організації.
Автором зосереджено увагу на напрямі діяльності відносно побудови відносин з мас-медіа (медіа рилейшнз), оскільки ЗМІ є не тільки найбільш значущим оперативним інструментом паблік рилейшнз, а й слугують основним джерелом інформації для суспільства і суттєво впливають на формування громадської думки. Розглядаються принципові особливості ЗМІ, які вказують на їх використання в якості засобу реалізації завдань паблік рилейшнз.
В статті порушується важливе питання щодо управління інформацією, яка постачається організацією до ЗМІ, та управління тими повідомленнями, які розповсюджують ЗМІ на підставі отриманої інформації. Це є стратегічним завдання паблік рилейшнз.
Розглянуто прийоми роботи з інформацією для оптимізації її впливу на споживача.
Відносини з мас-медіа включають два напрямки: написання різних текстів для ЗМІ (піар-текстів), основним з яких є прес-реліз, та проведення спеціальних подій для журналістів. Звернуто увагу на основні функції піар-текстів і спеціальних подій.
Автором розглянуто основоположні принципи, відповідно до яких повинні будуватися взаємовідносини зі ЗМІ. Зроблено акцент на необхідності налагодження довірливих стосунків з журналістами. Взаємовідносини мають бути відкритими, чесними, коректними, відповідальними та повинні будуватись на партнерських засадах.
Від вдалого використання інструментарію паблік рилейшнз залежить сприятливе висвітлення інформації про організацію у ЗМІ, формування позитивного іміджу організації та створення умов для управління громадською думкою. Велике значення в роботі зі ЗМІ має людський фактор, тому налагодження та підтримка особистих стосунків з журналістами повинно стати необхідним та важливим напрямком діяльності піармена.
Посилання
Блэк С. Паблик рилейшнз / С. Блэк : Пер. с англ. – М. ООО «Сирин», 2003. – 202 с.
Гундарин М. В. Теория и практика связей с общественностью : основы медиа-рилейшнз / М. В. Гундарин. – М. : ФОРУМ : ИНФРА-М, 2007. – 336 с.
Дерев’янко О. Г. Медіарилейшнз : ефективність взаємодії PR та ЗМІ / О. Г. Дерев’янко, Т. В. Ковтун // Інформаційне суспільство. – 2015. – Вип. 22. – С. 21–27. – Режим доступу : http://nbuv.gov.ua/UJRN/is_2015_22_6.
Мельник Г. С. Взаимодействие PR-структур и СМИ : формы, принципы, зоны ответственности : [Электронный ресурс] /
Г. С. Мельник // Управленческое консультирование. Актуальные проблемы государственного и муниципального
управления. 2012. – No 4. – Режим доступу : https://cyberleninka.ru/article/n/vzaimodeystvie-pr-struktur-i-smi-formyprintsipy-zony-otvetstvennosti.
Моисеев В. А. Паблик рилейшнз, теория и практика / В. А. Моисеев. – М. : ООО «ИКФ Омега-Л», 2001. – 376 с.
Набруско В. І. Формування громадської думки в умовах легітимації політичної влади (масовокомунікативний
вимір) : Автореф. дис. канд. політ. наук : 23.00.03 / В. І. Набруско – К., 2006. – 20 с.
Почепцов Г.Г. Паблик рилейшнз для профессионалов / Г. Г. Почепцов. – М. : «Рефл-бук», К : «Ваклер». , 2001. – 624 с.
Чумиков А. Н. Креативные технологии «паблик рилейшнз» / А. Н. Чумиков. – М. : Университетский гуманитарный лицей, 1998. – 216 с.
Чумиков А. Н. Связи с общественностью / А. Н. Чумиков. – М. : Дело, 2006. – 552 с.
Seitel F. P. The practice of public relations. – New York etc., 1992.