Політологічний вимір концепту «брендинг держави»
Ключові слова:
бренд, брендинг держави, брендинг території, стратегії розвитку держави, державна політикаАнотація
У статті висвітлено основні підходи до трактування поняття «брендинг держави», суть яких полягає в тому, що «брендинг держави» – це процес позиціонування країни, створення, формування «бренду держави», а тому напряму пов’язаний з її національними інтересами і ґрунтується на чітко визначених цінностях, пріоритетах, що позиціо-нуються в політичному середовищі.Посилання
Антонюк О. Бренд держави: особливості формування національного бренду [Електронний ресурс] / О. Антонюк // Маркетинг в Україні. – 2010. – № 5. – С. 52–54. – Режим доступу до ресурсу : http://conftiapv.at.ua/publ/konf_14_15_zhovtnja_2010_r/brend_derzhavi_ osoblivosti_formuvannja_nacionalnogo_brendu/3-1-0-156.
Баровська А. Брендінг держави в контексті Євро-2012: виклики та перспективи [Електронний ресурс] / А. Баровська // Аналітична доповідь – К. ; НІСД. – 2011. – 14 с. – Режим доступу : http://www.niss.gov.ua/content/articles/files/evro2012-ff728.pdf.
Визгалов Д. Брендинг города / Д. Визгалов. – Москва : Фонд «Институт экономики города», 2011. – 160 с.
Галумов Э. А. Международный имидж современной России : автореф. дисс. на соискание степени докт. полит. наук : 23.00.04 / Э. А. Галумов; Дипломатическая академия МИД РФ. – М., 2004. – 26 с.
Гравер А. Образ, имидж, бренд страны: понятия и направления исследования / А. Гравер // Вестник Томского государственного университета. – 2012. – № 3.– С. 29–45.
Інковська Ю. Напрями реалізації державної політики брендингу територій в Україні [Електронний ресурс] / Ю. Інковська // Держава та регіони. – Запоріжжя. – 2013. – № 1. – С. 72–76. – Режим доступу до ресурсу : http://kbuapa.kharkov.ua/e-book/putp/2013-3/doc/2/08.pdf.
Колесницька Н. М. Територіальний брендинг: науково-методологічні підходи до визначення та формування / Н. М. Колесницька // Наукові праці. – Політичні науки. – Видавництво ЧДУ ім. Петра Могили. – 2012. – Вип. 185, – Т. 197. – С. 47–50.
Люльчак З. Бренд та брендинг країни – інноваційні інструменти та перспективи становлення [Електронний ресурс] / Люльчак З. – Режим доступу до ресурсу : http://essuir.sumdu.edu.ua/bitstream/123456789/26102/1/Liulchak.pdf.
Мамонтова Е. Формування регіонального образу як складова державотворчого процесу [Електронний ресурс] / Е. Мамонтова // Актуальні проблеми державного управління. – 2008. – № 2 (34). – Режим доступу до ресурсу : http://www.kbuapa.kharkov.ua/e-book/apdu/2008-2/doc/2/05.pdf.
Мирошниченко В. Бренд страны как двигатель экономического развития / В. Мирошниченко // Компаньон. – 2006. – № 24. – С. 13–18.
Нагорняк Т. Л. Брендинг территории как вектор политики [Електронний ресурс] / Т. Л. Нагорняк // Информационно-гуманитарный портал «Знание. Понимание. Умение». – 2013. – № 4. – Режим доступу : http://www.zpu-journal.ru/e-zpu/2013/4/Nagornyak_Place-Branding/.
Пашкова Г. Брендинг регіону в контексті нової парадигми регіонального розвитку [Електронний ресурс] / Г. Пашкова // Державне управління та місцеве самоврядування. – 2012. – № 2. –. – Режим доступу : http://www.dridu.dp.ua/vidavnictvo/2012/2012_ 02%2813%29/12pggprr.pdf.
Сльозко О. Бренд країни у світі – як фактор її конкурентоспроможності на світовому ринку / О. Сльозко // Збірник наукових праць. – К. : Інститут світової економіки і міжнародних відносин НАН України. – 2009. – Вип. 61. – С. 88–92.
Солових В. Суб’єкти державної політики брендингу територій в Україні [Електронний ресурс] / В. Солових. – Режим доступу : http://www.kbuapa.kharkov.ua/e-book/db/2012-2/doc/1/09.pdf.
Anholt A. Beyond the Nation Brand: The Role of Image and Identity in International Relations [Електронний ресурс]. – Режим доступу до ресурсу : www.exchangediplomacy.com.
Dinnie Keith. Nation branding: Concepts, Issues, Practice / Keith Dinnie // Taylor & francis. – 2007. – 288 p.
Editorial. Nation brand as context and reputation // Place branding. – Vol. 1.3. – P. 224.
Fan Y. Branding the nation: What is being branded? [Електронний ресурс] / Journal of Vacation Marketing. – 2006. – P. 5–14. – Режим доступу до ресурсу : http://www.commlex.com/kaneva/YingFan.pdf.
Kotler Ph. The marketing of nations a strategic approach to building national wealth / Philip Kotler / New York : Free Press, 1997.
Lindsay M. The Brand called Wisconsin. Can we make it relevant and different for competitive advantage? [Електронний ресурс] / Lindsay M. – Режим доступу : http://www.wisconsin.edu/summit/archive/2000/papers/pdf/lindsay.pdf.
Olins W. «The Nation as a Brand» [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.dba.org.uk/pdf/nation.pdf.