Політологічний вимір концепту «брендинг держави»

Автор(и)

  • Олександр Никифорович Євтушенко Чорноморський державний університет імені Петра Могили, Україна
  • Інна Олександрівна Присяжненко Чорноморський державний університет імені Петра Могили, Україна

Ключові слова:

бренд, брендинг держави, брендинг території, стратегії розвитку держави, державна політика

Анотація

У статті висвітлено основні підходи до трактування поняття «брендинг держави», суть яких полягає в тому, що «брендинг держави» – це процес позиціонування країни, створення, формування «бренду держави», а тому напряму пов’язаний з її національними інтересами і ґрунтується на чітко визначених цінностях, пріоритетах, що позиціо-нуються в політичному середовищі.

Біографії авторів

Олександр Никифорович Євтушенко, Чорноморський державний університет імені Петра Могили

доктор політичних наук, професор, завідувач кафедри місцевого самоврядування, регіонального розвитку та політичної аналітики

Інна Олександрівна Присяжненко, Чорноморський державний університет імені Петра Могили

магістрант факультету політичних наук

Посилання

Антонюк О. Бренд держави: особливості формування національного бренду [Електронний ресурс] / О. Антонюк // Маркетинг в Україні. – 2010. – № 5. – С. 52–54. – Режим доступу до ресурсу : http://conftiapv.at.ua/publ/konf_14_15_zhovtnja_2010_r/brend_derzhavi_ osoblivosti_formuvannja_nacionalnogo_brendu/3-1-0-156.

Баровська А. Брендінг держави в контексті Євро-2012: виклики та перспективи [Електронний ресурс] / А. Баровська // Аналітична доповідь – К. ; НІСД. – 2011. – 14 с. – Режим доступу : http://www.niss.gov.ua/content/articles/files/evro2012-ff728.pdf.

Визгалов Д. Брендинг города / Д. Визгалов. – Москва : Фонд «Институт экономики города», 2011. – 160 с.

Галумов Э. А. Международный имидж современной России : автореф. дисс. на соискание степени докт. полит. наук : 23.00.04 / Э. А. Галумов; Дипломатическая академия МИД РФ. – М., 2004. – 26 с.

Гравер А. Образ, имидж, бренд страны: понятия и направления исследования / А. Гравер // Вестник Томского государственного университета. – 2012. – № 3.– С. 29–45.

Інковська Ю. Напрями реалізації державної політики брендингу територій в Україні [Електронний ресурс] / Ю. Інковська // Держава та регіони. – Запоріжжя. – 2013. – № 1. – С. 72–76. – Режим доступу до ресурсу : http://kbuapa.kharkov.ua/e-book/putp/2013-3/doc/2/08.pdf.

Колесницька Н. М. Територіальний брендинг: науково-методологічні підходи до визначення та формування / Н. М. Колесницька // Наукові праці. – Політичні науки. – Видавництво ЧДУ ім. Петра Могили. – 2012. – Вип. 185, – Т. 197. – С. 47–50.

Люльчак З. Бренд та брендинг країни – інноваційні інструменти та перспективи становлення [Електронний ресурс] / Люльчак З. – Режим доступу до ресурсу : http://essuir.sumdu.edu.ua/bitstream/123456789/26102/1/Liulchak.pdf.

Мамонтова Е. Формування регіонального образу як складова державотворчого процесу [Електронний ресурс] / Е. Мамонтова // Актуальні проблеми державного управління. – 2008. – № 2 (34). – Режим доступу до ресурсу : http://www.kbuapa.kharkov.ua/e-book/apdu/2008-2/doc/2/05.pdf.

Мирошниченко В. Бренд страны как двигатель экономического развития / В. Мирошниченко // Компаньон. – 2006. – № 24. – С. 13–18.

Нагорняк Т. Л. Брендинг территории как вектор политики [Електронний ресурс] / Т. Л. Нагорняк // Информационно-гуманитарный портал «Знание. Понимание. Умение». – 2013. – № 4. – Режим доступу : http://www.zpu-journal.ru/e-zpu/2013/4/Nagornyak_Place-Branding/.

Пашкова Г. Брендинг регіону в контексті нової парадигми регіонального розвитку [Електронний ресурс] / Г. Пашкова // Державне управління та місцеве самоврядування. – 2012. – № 2. –. – Режим доступу : http://www.dridu.dp.ua/vidavnictvo/2012/2012_ 02%2813%29/12pggprr.pdf.

Сльозко О. Бренд країни у світі – як фактор її конкурентоспроможності на світовому ринку / О. Сльозко // Збірник наукових праць. – К. : Інститут світової економіки і міжнародних відносин НАН України. – 2009. – Вип. 61. – С. 88–92.

Солових В. Суб’єкти державної політики брендингу територій в Україні [Електронний ресурс] / В. Солових. – Режим доступу : http://www.kbuapa.kharkov.ua/e-book/db/2012-2/doc/1/09.pdf.

Anholt A. Beyond the Nation Brand: The Role of Image and Identity in International Relations [Електронний ресурс]. – Режим доступу до ресурсу : www.exchangediplomacy.com.

Dinnie Keith. Nation branding: Concepts, Issues, Practice / Keith Dinnie // Taylor & francis. – 2007. – 288 p.

Editorial. Nation brand as context and reputation // Place branding. – Vol. 1.3. – P. 224.

Fan Y. Branding the nation: What is being branded? [Електронний ресурс] / Journal of Vacation Marketing. – 2006. – P. 5–14. – Режим доступу до ресурсу : http://www.commlex.com/kaneva/YingFan.pdf.

Kotler Ph. The marketing of nations a strategic approach to building national wealth / Philip Kotler / New York : Free Press, 1997.

Lindsay M. The Brand called Wisconsin. Can we make it relevant and different for competitive advantage? [Електронний ресурс] / Lindsay M. – Режим доступу : http://www.wisconsin.edu/summit/archive/2000/papers/pdf/lindsay.pdf.

Olins W. «The Nation as a Brand» [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.dba.org.uk/pdf/nation.pdf.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Політичні інститути і процеси