ПОЛІТИЧНА РЕКЛАМА «ЛІВИХ» НА ДОСТРОКОВИХ ПАРЛАМЕНТСЬКИХ ВИБОРАХ: АНАЛІЗ МАНІПУЛЯТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
Ключові слова:
маніпулятивні технології, емоції, телевізійна політична реклама, КПУ, СПУ, блок Наталії Вітренко «Народна опозиція», дострокові парламентські вибориАнотація
Сучасні виборчі кампанії будуються на маніпулятивних технологіях. Їх метою є
вплив на людські емоції, і, перш за все, на основні з них – страх і надію. На прикладі телевізійної політичної реклами КПУ, СПУ та блоку Наталії Вітренко «Народна опозиція» розглядаються маніпулятивні технології, що застосовувалися цими політичними силами на дострокових парламентських виборах
Посилання
Политология: Словарь-справочник / М.А. Василик, М.С. Вершинин и др. – М.: «Гардарики», 2001. – 328 с.
Goodin, Robert. Manipulatory politics. – New Haven: Yale University Press, 1980. – 250 p.
Westen, Drew. The political brain: the role of emotion in deciding the fate of the nation. – New York: PublicAffairs, 2007. – 457 p.
Brader, Ted. Campaign for Hearts and Mind. How Emotional Appeals in Political Ads Work. – Chicago: University of Chicago, 2006. – 280 p.
Lang, P.J., Bradley, M.M., Cuthbert, B.N.. International affective picture system (IAPS): Affective ratings of pictures and instruction
manual. Technical Report A-6. – Gainesville, FL: The Center for Research in Psychophysiology, University of Florida, 2005. – 5 p.
Bradley, M. M., Lang, P. J. (1999). International affective digitized sounds (IADS): Stimuli, instruction manual and affective ratings
(Tech. Rep. No. B-2). Gainesville, FL: The Center for Research in Psychophysiology, University of Florida. – 7 p.
Політична реклама КПУ: «Хто ти – нащадок Ватутіна і Ковпака чи Бандери і Шухевича?» [Електронний ресурс]. – Режим
доступу: http://censor.net.ua/go/offer/ResourceID/62450.html.
Jonson-Cartee, K.S., Copeland, G.A.. Manipulation of the American Voter. Political Campaign Commercials. – Praeger Westport,
Connecticut, London: Series in Political Communication, 1996. – 202 p.
Політична реклама КПУ: «Не вір політичним банкрутам! Довіряй реалістам!» [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://
censor.net.ua/go/offer/ResourceID/62450.html.
Політична реклама СПУ: «Звернення Олександра Мороза» [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://censor.net.ua/go/
offer/ResourceID/61211.html.
Пять краеугольных камней украинской политики – позиции ведущих партий [Електронний ресурс] // РИА Новости-Украина. –
– 29 сентября. – Режим доступу http://ua.rian.ru/analytics/20070929/77773933.html
Політична реклама СПУ: «Звернення В. Цушка» [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://censor.net.ua/go/offer/ResourceID/61214.html.
Політична реклама СПУ: «Звернення В. Семенюк» [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://censor.net.ua/go/offer/
ResourceID/62320.html.
Політична реклама ПСПУ: «Захистимо нашу країну!» [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://censor.net.ua/go/offer/
ResourceID/62893.html.
Эффект Ресторфф [Електронний ресурс] // Википедия: Свободная энциклопедия. – Режим доступу http://ru.wikipedia.org/wiki/
Эффект_Ресторфф.
Політична реклама ПСПУ: «НАТО STOP» [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://censor.net.ua/go/offer/ResourceID/62893.html.
Політична реклама ПСПУ: «Вони говорять: «Зраду геть!»» [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://censor.net.ua/go/
offer/ResourceID/62810.html.
Відеоролик Вітренко не дозволили через розпалення національної ворожнечі [Електронний ресурс] // ТелеКритика. – 2007. –
вересня. – Режим доступу http://telekritika.ua/politichna/2007-09-24/34020.